| Nowoczeniejsze TDI w Audi | | W poowie 2008 r. Audi wprowadzi do produkcji seryjnej superczyste silniki wysokoprne.
Inynierowie z dziau rozwoju silnikw wysokoprnych Audi bazujc na sprawdzonej ju technologii diesla z bezporednim wtryskiem i turbodoadowaniem, wczyli do najnowszej generacji TDI pakiet innowacyjnych rozwiza.
Nowy system Piezo Common Rail z cinieniem wtrysku 2000 bar, ukad recyrkulacji spalin o wysokiej efektywnoci oraz zoptymalizowane turbodoadowanie powoduj znaczne zmniejszenie iloci zanieczyszcze. Po raz pierwszy zastosowano te czujniki w komorze spalania, ktre umoliwiaj jeszcze bardziej precyzyjn regulacj procesw spalania w silniku.
Nowa generacja TDI bdzie miaa take system ultra low emission, ktry redukuje emisj tlenkw azotu o 90 proc. Wykorzystuje on AdBlue (roztwr mocznika), ktry jest wtryskiwany w minimalnej iloci przed katalizatorem DeNox. Cay system ultra low emission skada si z katalizatora, moduu dozowania, zbiornika AdBlue i ogrzewanych przewodw oraz wielu czujnikw. Dodatkowy katalizator utleniajcy i regulowany filtr czstek staych o duej skutecznoci uzupeniaj ukad oczyszczania spalin.
W przyszoci wiele modeli TDI i TFSI Audi bdzie dysponowao nowoczesnym systemem zarzdzania energi, wykorzystujcym fazy toczenia si i hamowania do pozyskiwania i magazynowania energii elektrycznej. Ponadto rozwinity zostanie system Start-Stop nastpnej generacji, odpowiedni do poziomu komfortu oferowanego przez mark Audi. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|