| Tanie auta bez przyszoci? | | W duszej perspektywie na popularnych obecnie tanich samochodach nie zaoszczdzi si pienidzy. Tak wynika z raportu niemieckiego wydania gazety "Financial Times", ktry powsta przy wsppracy z instytutem gospodarki samochodowej w Nuertingen.
Jak twierdz tamtejsi eksperci obecna popularno tanich samochodw wynika przede wszystkim w rnicach wielkoci zarobkw mieszkacw w poszczeglnych krajach Europy. Gdy niektre z nich osign wyszy poziom zadowolenia pacowego, wwczas zwrc si w kierunku droszych i wyszych segmentw aut. Sytuacj dla „tanich marek” pogarsza rwnie konkurencja ze strony bardziej renomowanych producentw, jak np. Volkswagen, Toyota czy Fiat, ktre to rwnie planuj w niedugim czasie wprowadzi na rynek modele o cenach bazowych rozpoczynajcych si poniej 10 000 euro.
Wiksza konkurencja w tej klasie bdzie musiaa przeoy si na jeszcze bardziej znaczce obnienie cen u marek samochodowych, ktre aktualnie oferuj swoje modele po bardzo okazyjnych cenach. Przykadem moe by tutaj Dacia Logan produkowana na licencji Renault, ktra jest aktualnie jednym z najtaszych modeli sprzedawanych w Europie. U naszych zachodnich ssiadw ceny tego auta s rednio o 1500-2000 euro nisze od tych proponowanych przy nowych samochodach przez VW czy Toyot. eby rywalizowa o klientw w przyszoci takie auta ponownie strac na cenie i zbli si do progu braku rentownoci w produkcji. | | rdo: www.mojeauto.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|