| Zmiany w nowych autach | | Komisja Europejska zaproponowaa, aby od 2009 roku wszystkie nowe samochody byy wyposaane w ukad wspomagania hamowania awaryjnego. Ma to ograniczy liczb miertelnych wypadkw z udziaem pieszych.
Zdaniem KE, gdyby wszystkie samochody poruszajce si po Unii Europejskiej byyby wyposaone w ukad wspomagania hamowania awaryjnego (Brake Assist System), wwczas udaoby si rocznie ocali ycie 1100 pieszym i rowerzystom. Kadego roku ginie ich w wypadkach na drogach UE okoo 8 tysicy.
Propozycja nowego rozporzdzenia, ktre ma wej w ycie w 2009 roku, jest elementem wikszego pakietu legislacyjnego, majcego poprawi bezpieczestwo na drogach. Jej celem jest zredukowanie o 50 proc. miertelnych wypadkw drogowych do 2010 roku.
- Na razie jest to tylko propozycja komisji Unii Europejskiej i tak naprawd nie wiadomo czy w najbliszej przyszoci zacznie obowizywa. Druga sprawa to koszty, bo monta takiego ukadu podnosi cen samochodu, a to niekoniecznie musi podoba si producentom samochodw. Pomys jest jednak dobry, bo kade dziaania na rzecz poprawy bezpieczestwa naley popiera – powiedzia Jakub Fary, dyrektor Polskiego Zwizku Przemysu Motoryzacyjnego.
System Brake Assist wspomaga hamowanie w sytuacji awaryjnej, zwikszajc si hamowania i umoliwiajc szybsze zatrzymanie pojazdu. Dziki temu moliwe jest uniknicie kolizji lub przynajmniej zmniejszenie jej skutkw. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|