| Wicej olejw | | Od 2006 r. sprzeda olejw silnikowych w Polsce zwikszya si o 8,8 proc. osigajc poziom ponad 55 milionw litrw.
Z raportu GIPA wynika, e przecitny polski kierowca wymienia olej silnikowy co 15 tys. km, czyli mniej wicej raz do roku. W porwnaniu z ubiegymi latami coraz czciej zlecamy t czynno w serwisie. Obecnie robi tak ju poowa wacicieli samochodw, a jedynie co czwarty wykonuje t czynno samodzielnie. Wymiana oleju (rednio 4,1 litra) jest gwnym powodem wizyty w warsztacie samochodowym dla co pitego kierowcy. Bardziej samodzielni jestemy przy najprostszych czynnociach serwisowych, takich jak dolewanie oleju silnikowego. T usug zleca jedynie co dziesity kierowca.
Kupujc olej Polacy najczciej kieruj si zaufaniem do marki (57,9 proc.), cen (51,5 proc.) oraz wczeniejszym korzystaniem z konkretnego produktu (45,2 proc.). Porad sprzedawcy sugeruje si co pity kierowca.
Polski rynek olejw silnikowych:
1. Mobil 30 proc.
2. Lotos 26 proc.
3. Castrol 14 proc.
4. Elf 8 proc.
5. Shell 8 proc.
6. Fiat 3 proc.
7. Orlen 3 proc.
8. Pozostae 10 proc. | | rdo: GIPA
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|