  | Zapowiedź Audi A1 | | Tokijskie targi są miejscem prezentacji protypu Audi o nazwie metroproject quattro, z którego już za dwa lata ewoluuje najmniejszy w gamie model A1.
Obecny prototyp mierzy 3,91 m długości, 1,75 m szerokości oraz 1,4 m wysokości i jest odpowiednio o 30 cm krótszy, 15 mm węższy i 20 mm niższy niż model A3. Audi metroproject quattro jest autem trzydrzwiowym, które pomieści do czterech osób i do 240 l bagażu. Wygląd zewnętrzny mówi nam już na pierwszy rzut oka, z jaką marką mamy do czynienia. Elementem, który zdradza ten sekret, jest olbrzymi grill w przedniej części samochodu.
Za napęd studyjnego modelu odpowiadają połączone jednostki benzynowa z elektryczną. 1,4-litrowy silnik TFSI dysponuje mocą 150 KM, a jego moment przenoszony jest na przednią oś za pomocą przekładni S-tronic. Dodatkowe 41 KM oraz 200 Nm, generowane przez jednostkę elektryczną, trafiają na tylne koła m.in. w fazie przyspieszania zapewniając w ten sposób autu napęd quattro.
Silnik elektryczny, co ważne z punktu widzenia ekologii, jest w stanie samodzielnie napędzać też najmniejsze Audi. Energia pochodząca z litowo-jonowych baterii wystarczy na pokonanie ok. 100 kilometrów. Akumulator można ponownie naładować poprzez podłączenie do zwykłego gniazdka. Dzięki zastosowaniu silnika elektrycznego oraz systemu Start&Stop zużycie paliwa oraz emisja zanieczyszczeń prototypowego Audi są o ok. 15 proc. niższe niż w porównywalnych autach z napędem wyłącznie spalinowym.
Co ważne, inżynierom udało się uzyskać ekologiczne zalety nie tracąc zbytnio na osiągach. Spalanie na poziomie 4,9 l/100 km, emisja dwutlenku węgla rzędu 112 g/km to dla auta, które uzyskuje prędkość 100 km/h w 7,8 s. oraz maksymalną prędkość 201 km/h bardzo dobre wyniki. |  | Źródło: www.mojeauto.pl
|
|  | 
|  | 
 |  |  |  |  | z dnia
|  | Waluta | Kurs | Zmiana |  |  |  | 
 | 1 USD | |  -4,469 |  |  |  | 
 | 1 EUR | |  -4,716 |  |  |  | 
 | 1 GBP | |  -5,352 |  |  |  | 
 | 1 CHF | |  -4,748 |  |
|  | 
|
|