temp. 4,9oC, cin. 1008 hPa, wiatr 0 m/s - KAMERY ONLINE
Czwartek, 21 Listopada 2024 
Dodaj og?oszenieWyszukaj og?oszenieAuto Komisy w SzczecinieFirmy motoryzacyjne w SzczecinieReklama w naszym serwisie
Szczeciska Gieda SamochodowaSzczeciska Gieda SamochodowaSzczeciska Gieda Samochodowa
Mae prywatne stacje id na wojn z gigantami
Pod koniec grudnia prywatna sie stacji benzynowych WW Energy powikszy si o 30 placwek. Waciciel spki Wojciech Winiewski kupi je od prywatnych wacicieli za 30 mln z – zapaci wic 1 mln z za kad. Jest przekonany, e interes zwrci mu si z nawizk. Jak wylicza, dziennie redniej wielkoci stacja sprzedaje minimum 3-4 tys. litrw paliwa za 20 tys. z. Rocznie daje to ponad 7 mln z przychodw.

Winiewski ma ambitne plany - do koca przyszego roku chce mie w caym kraju ponad 100 stacji pod logo WW Energy. Pienidze chce pozyska z giedy – debiut wstpnie zaplanowano na przyszoroczn jesie. Dzi pod szyldem WW Energy dziaaj 44 placwki. – By skutecznie konkurowa z wielkimi koncernami, takimi jak Orlen czy Lotos, musimy zbudowa sie o oglnopolskim zasigu – mwi Wojciech Winiewski.

Dziaanie w sieci to dzi jedyny sposb na utrzymanie si na rynku, opanowanym przez wielkie koncerny. Zrozumia to nie tylko Wojciech Winiewski, ale te waciciele wielu innych niezalenych stacji benzynowych. Jest ich w Polsce 3,3 tys. – to poowa wszystkich stacji w kraju. Jednak, jak prognozuj analitycy, w cigu kilku lat a poowa prywatnych wacicieli moe znikn z rynku. Nie wytrzymaj agresywnej konkurencji Orlenu, Lotosu, BP, Shella i Statoila, ktre maj dzi – pod wzgldem wielkoci sprzeday – blisko 7-proc. udzia w rynku, wartym 16 mld z.

- Ratunkiem dla niezalenych stacji jest sprzeda, zwizanie si z koncernami (na przykad franczyz) lub przystpienie do polskich sieci, takich jak Delfin, Huzar czy Moja Stacja – mwi Szymon Araszkiewiz, analityk portalu E-petrol.pl.

Staje sieciowe z siln mark, jednolitym logo i wygldem budz wiksze zaufanie klientw. Mog te zaproponowa klientom nisze ceny, bo poczone w sie, tn koszty: dziki grupowym zakupom mog negocjowa upusty nie tylko przy zakupie paliwa , ale rwnie artykuw spoywczych, kart telefonicznych czy dystrybutorw paliwa.

- Zawsze staramy si by o kilka groszy tasi od Orlenu czy Lotosu. A im wicej odbiorcw paliwa jest w naszej sieci, tym wiksze rabaty mamy szanse wynegocjowa – mwi Wojciech Winiewski.

WW Energy swoj sie rozwija przede wszystkim poprzez przejmowanie prywatnych stacji, znajdujcych si w kiepskiej kondycji finansowej. Spka Polpetro i Stowarzyszenie Niezalenych

Operatorw Stacji Paliw (operatorzy sieci Huzar i Delfin) zrzeszaj prywatne stacje pod wsplnym szyldem. Oferuj im wspln polityk zakupow oraz marketing.

- Jednoczenie stacje maj du samodzielno. Nie maj obowizku kupowa od nas paliwa, jeli danego dnia jest tasze gdzie indziej. Sami decyduj, czy chc mie na stacji sklep, sprzedawa kaw czy otworzy myjni. Staje, ktre wchodz do sieci franczyzowych koncernw nie maj takiej dowolnoci – mwi Ireneusz Jabonowski z Polpettro.

Dlatego chtnych do polskich sieci nie brakuje. Obecnie w barwach Huzara dziaa 10 stacji, do koca roku ma by ich 21. m .in. w Uniejowie, Inowrocawiu i Piszu koo odzi. W cigu piciu lat sie ma rozrosn si do 200 placwek. Pod logo Delfina dziaa blisko 90 stacji, do koca grudnia bdzie ich 100.

Do skutecznej konkurencji nie wystarczy jedynie rozwj sieci – koncerny rozbudowuj si w jeszcze szybszym tempie. Dwa lata temu PKN Orlen zacz tworzy sie stacji ekonomicznych Bliska, na ktrych ceny s o kilka groszy nisze ni na stacjach z logo Orlenu. Do koca 2009 r. w kraju ma by a 1000. Mona na nich na przykad, w ramach usugi Moje Rachunki, zapaci rachunki domowe za telefon, gaz, prd czy telewizj kablow, napi si kawy czy dosta rabat na paliwo. Z kolei Statoil w cigu najbliszych lat chce otworzy kolejnych 70 ekonomicznych stacji 1-2-3. Dzi ma ich 31.

Rywalami polskich przedsibiorcw s nie tylko sieci Bliska, 1-2-3 i tanie stacje przy hipermarketach Auchan czy Carrefour, ale te stacje z pki premium – Orlen. BP czy Shell. – Zdajemy sobie spraw, e w obliczu tak silnej konkurencji musimy podejmowa wiele dziaa, eby przycign klientw – mwi Jabonowski. Od grudnia kilka stacji sieci Huzar wprowadzi karty lojalnociowe dla klientw. Punkty za tankowanie bdzie mona wymieni np. na pyty DVD, aparaty fotograficzne i czajniki. W przyszym roku spka Polpetro planuje ruszy z wielk oglnopolsk kampani reklamow Huzara. Podobn szykuje na lato przyszego roku WW Energy. Chce j przeprowadzi tu przed debiutem giedowym. Bd uwiadamia klientw, e paliwo tankowane na ich stacjach nie odbiega jakoci od tego, ktre jest na stacjach koncernowych. W kocu a 6 na 10 litrw benzyny czy oleju w Orlenie.
rdo: www.motofakty.pl



Jak rozpozna usterk silnika?

Gdy zgubimy kluczyk od auta

Jak sobie radzi z droejcym paliwem

Pomyka przy tankowaniu

Autogaz - tanie paliwo na trudne czasy?

Co zrobi, aby samochd nie zamarz?
wszystkie aktualnoci >>

z dnia
WalutaKursZmiana

dolar amerykaski
1 USD  -4,469

euro
1 EUR  -4,716

funt szterling
1 GBP  -5,352

frank szwajcarski
1 CHF  -4,748


Sownik motoryzacyjny

Punkty karne za wykroczenia

Przydatne umowy i druki

Dozwolone prdkoci w Polsce

Wirtualny alkomat

Tablice rejestracyjne

Rozkady Jazdy ZDiTM
  Regulamin serwisu | Polityka prywatnoci | Kontakt z nami | Wsppraca | Pole stron