| Wybieramy coraz drosze auta | | Przecitny Kowalski wydaje na nowy pojazd ok. 64 tys. z. Polska firma siga do kieszeni jeszcze gbiej kupujc za ok. 83 tys. z.
Wysze ni w zeszym roku ceny pojazdw to nie tyle efekt inflacji i polityki generalnych importerw, a decyzji podejmowanych przez klientw.
- Wybieramy samochody lepiej wyposaone, z silnikami o wikszej pojemnoci i mocy. Taki trend obserwujemy od kilku lat – wyjania Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
Potwierdza to Jakub Fary, dyrektor Polskiego Zwizku Przemysu Motoryzacyjnego.
- Elementy wyposaenia takie jak elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka zewntrzne czy klimatyzacja powoli przestaj by ekstrawagancj. Polacy coraz czciej decyduj si na ich dokupienie, albo wybranie wersji auta kosztujcej wicej, ale majcej je w standardzie – mwi dyr. Fary.
Na decyzj o kupnie droszych samochodw wpywa lepsza sytuacja ekonomiczna Polakw. Wzrost wynagrodze i wiksza pewno co do utrzymania si na zajmowanym stanowisku sprawiaj, e chtniej decydujemy si na nabycie pojazdu. Czciej te zacigamy na niego kredyt liczc, zakadajc, e dziki dobrej koniunkturze damy rad go spaci.
Najlepiej sprzedajcymi si w Polsce samochodami osobowymi s Skoda Fabia, Toyota Yaris i Skoda Octavia. Powodzenie aut czeskiej marki zwizane jest z dobr relacj ich ceny do jakoci oraz. Nie bez znaczenia jest przynaleno Skody do koncernu Volkswagena. Wysoki popyt na Yarisa zwizany jest z zaufaniem, jakim cieszy si Toyota w zwizku z obiegow opini o niskiej awaryjnoci jej pojazdw. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|