| Fabia II kombi | | Rynkowy sukces Fabia zawdzicza dobrej relacji ceny do jakoci i zwizkom z koncernem Volkswagena. W pewnym uproszczeniu mona powiedzie, e maa Skoda to nic innego jak Polo tyle, e w innym opakowaniu. Z maego Volkswagena pochodz m.in. pyta podogowa i silniki.
To, e Fabia cieszy si powodzeniem to take zasuga wersji kombi. W 2006 r. stanowia ona 45 proc. cakowitej sprzeday Fabii pierwszej generacji. Polacy wybieraj to auto, bo chcc kupi nowe mae kombi w zasadzie nie maj wyboru. Dostpna obecnie Fabia kombi ma tylko jednego rynkowego rywala – Peugeota 207 SW. Pozostae auta segmentu B, do ktrego naley Fabia, oferowane s albo jako hatchbacki (3- i 5-drzwiowe), albo sedany. W marcu do grona maych kombi doczy Renault Clio Grandtour.
W porwnaniu z dotychczas oferowan Fabi kombi, jej nastpczyni urosa tylko nieznacznie. Jest dusza o 0,7 cm, szersza o 0,4 cm i o 4,6 cm wysza. Bez zmian pozosta rozstaw osi. Baganik ma pojemno 480 l – o 54 l wicej ni w poprzedniku. Po cakowitym zoeniu tylnych siedze (opra i siedzisk) objto przestrzeni bagaowej wynosi 1460 l (wzrost o 235 l). To dobry wynik. Dla porwnania w 207 SW pojemno baganika wynosi 337/1258 l, a w Clio Grandtour 439/1227 l.
Baganik Fabii II kombi jest do ustawny. Przestrze obok wnikajcych do jego wntrza nadkoli moe by oddzielona przegrdkami, co pozwala na przewoenie drobniejszych przedmiotw bez ryzyka ich przemieszczania si w trakcie jazdy. Pod podog baganika znalazo si miejsce na koo zapasowe i kolejny schowek. Przydatn funkcj jest szybkie zwijanie si rolety zakrywajcej przestrze bagaow po mocniejszym naciniciu jej zewntrznej krawdzi. To rozwizanie zapoyczono ze Skody Octavii kombi. W opcji maj znale si mocowania pozwalajce na przewoenie w baganiku dwch rowerw.
Fabia II kombi bdzie oferowana z tymi samymi silnikami, z jakimi jest ju sprzedawana wersja hatchback. Bd to cztery jednostki benzynowe: 1,2 l/60 KM, 1,2 l/70 KM, 1,4 l/85 KM i 1,6 l/105 KM. Do wyboru bd te trzy diesle: 1,4 l/70 KM, 1,4 l/80 KM i 1,9 l/105 KM. Standardowo wsppracuj one z 5-stopniow rczn skrzyni biegw, a w przypadku najmocniejszego silnika benzynowego mona bdzie wybra 6-biegow przekadni automatyczn.
W wyposaeniu standardowym podstawowej wersji Fabii II kombi s przednie i boczne poduszki powietrzne, ukad ABS, wspomaganie kierownicy oraz jej regulacja w dwch paszczyznach. Fabia II kombi ma kosztowa od ok. 39 tys. z. Tyle kosztuje najtasza obecnie dostpna Fabia kombi pierwszej generacji.
Wraenia z jazdy
Testowan przez nas Fabi napdza turbodoadowany silnik diesla o pojemnoci 1,4 l i mocy 80 KM. Zapewnia on przecitne osigi – pierwsza setka pojawia si na liczniku po ok. 14 sekundach. O ile auto przyspiesza do sprawnie na pierwszych trzech biegach, to po wrzuceniu czwrki wyranie traci na animuszu. Zastrzeenia mona mie te do wyciszenia – dwik pracy silnika zaczyna przeszkadza ju przy 2700 obr./min i jest szczeglnie uciliwy podczas rozpdzania.
Zawieszenie jest do twardo zestrojone, dziki czemu nadwozie nie przechyla si podczas szybszego pokonywania zakrtw. Minusem jest za to niezbyt dobre tumienie nierwnoci nawierzchni.
Zajcie wygodnej pozycji za kierownic nie powinno sprawia problemu, m.in. dziki regulowanej w dwch paszczyznach kierownicy. Fotele w testowanej przez nas wersji byy gbiej wyprofilowane od standardowych i dobrze podtrzymyway ciao kierowcy i pasaera.
Materiay uyte do wykoczenia wntrza s przyzwoitej jakoci, a poszczeglne jego elementy precyzyjnie dopasowano, dziki czemu nic nie trzeszczy i nie skrzypi – przynajmniej w testowanym przez nas aucie, ktre przejechao ponad 2500 km. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|