temp. 4,9oC, ciśn. 1008 hPa, wiatr 0 m/s - KAMERY ONLINE
Piątek, 11 Kwietnia 2025 
Dodaj og?oszenieWyszukaj og?oszenieAuto Komisy w SzczecinieFirmy motoryzacyjne w SzczecinieReklama w naszym serwisie
Szczecińska Giełda SamochodowaSzczecińska Giełda SamochodowaSzczecińska Giełda Samochodowa
Nowa Laguna to wzorowe bezpieczeństwo
Laguna II była pierwszym autem w historii, które uzyskało 5 gwiazdek w testach bezpieczeństwa biernego według instytutu Euro NCAP. Nowa Laguna również uzyskała maksymalną ocenę 5 gwiazdek. Otrzymała ocenę 36 punktów na 37 możliwych, co oznacza dalszy postęp w stosunku do poprzedniej generacji i stanowi kolejne potwierdzenie ogromnego doświadczenia Renault w dziedzinie bezpieczeństwa biernego. Oprócz zalet uhonorowanych wysoką oceną Euro NCAP, nowa Laguna cechuje się również doskonałym zachowaniem na drodze, budzącym poczucie bezpieczeństwa dzięki precyzyjnie reagującemu układowi jezdnemu, mocnym hamulcom i wykorzystaniu najlepszych technologii w tym segmencie, opracowanych z myślą o rzeczywistych sytuacjach na drodze.

Laguna II była pierwszym samochodem w historii, który zdobył 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP. Wynik ten zobowiązywał do wprowadzenia kolejnych innowacji w nowej Lagunie. Koncern Renault opracował rozwiązania uwzględniające wyniki badań nad wypadkami i rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejściem zapewniającym wyższe bezpieczeństwo użytkowników pojazdu. W celu zagwarantowania jeszcze lepszego poziomu ochrony w nowej Lagunie zostały wprowadzone zmiany polegające na szybszym uruchamianiu systemów bezpieczeństwa najnowszej generacji. Zastosowanie trzech algorytmów pozwala uwzględnić wszystkie konfiguracje zapewniając lepsze wyniki w różnych sytuacjach, jakie mają miejsce podczas zderzeń (złożone sytuacje podczas zderzenia czołowego, tylnego, bocznego). Ten niezwykle skuteczny system obejmuje od 6 do 8 poduszek powietrznych (poduszki chroniące klatkę piersiową na miejscach tylnych są dostępne w opcji od drugiego poziomu wyposażenia) rozkładających się wokół pasażerów.

Na wypadek zderzenia czołowego, nowa Laguna jest wyposażona w dwie adaptacyjne poduszki czołowe nowej generacji, wyposażone w czujnik położenia fotela kierowcy umieszczony na prowadnicy. Dzięki odpowiedniemu kształtowi i pojemności poduszka czołowa dostosowuje się do budowy ciała kierowcy (wzrostu i pozycji ciała), zapewniając optymalne rozłożenie sił działających na głowę i klatkę piersiową pasażera. Wszystkie 3-punktowe pasy bezpieczeństwa posiadają ograniczniki napięcia (wyskalowane na 400 i 600 daN). Przednie pasy bezpieczeństwa są obecnie napinane na obu końcach (po zewnętrznej stronie pasa biodrowego i przy zwijaczu. W połączeniu z wyprofilowaniem siedzenia zapobiegającym tzw. nurkowaniu pozwalają na prawidłowe utrzymanie miednicy w fotelu oraz lepsze utrzymanie klatki piersiowej w przypadku zderzenia czołowego. Zoptymalizowano także konstrukcję klamry pasa, aby ułatwić jego zapinanie. Napinacze pasów są zainstalowane również na bocznych siedzeniach z tyłu, wyposażonych także w system mocowania fotelika dla dziecka Isofix oraz dwufunkcyjne zagłówki dla dzieci, oferowane w opcji.

Częstą przyczyną śmierci są zderzenia boczne ze względu na słabą ochronę tej strefy. Zastosowano tu specjalne rozwiązanie dające spektakularne wyniki. Aby zapewnić nawet dwukrotnie szybsze wykrywanie zderzenia i odpowiednią reakcję nowa Laguna została wyposażona w unikalny system dwóch czujników umieszczonych w przednich drzwiach i środkowym słupku. Odpowiedni algorytm dostosowuje szybkość przetwarzania danych do siły zderzenia i uruchamia dwukomorową podwójną boczną poduszkę powietrzną nowej generacji umożliwiającą osiągnięcie dwóch różnych poziomów ciśnienia (odpowiednia ochrona bardziej delikatnej klatki piersiowej i bardziej wytrzymałej miednicy). Przepisy wymagają zapewnienia skutecznej ochrony przy prędkości 50 km/h (nowa Laguna zapewnia bezpieczeństwo nawet przy prędkości 70 km/h).

Nowa Laguna jest wyposażona w kontrolki niezapięcia pasów na wszystkich miejscach oraz sygnał dźwiękowy na przednich miejscach. Zmieniono konstrukcję siedzeń w celu zapewnienia lepszej ochrony i komfortu. Pomimo cieńszego oparcia przednich foteli, są one bardzo wygodne i zapewniają lepszą ochronę szyi w razie uderzenia w tył dzięki wprowadzeniu nowego typu zagłówka z wbudowanymi prowadnicami.
Źródło: Renault Polska



Jak rozpoznać usterkę silnika?

Gdy zgubimy kluczyk od auta

Jak sobie radzić z drożejącym paliwem

Pomyłka przy tankowaniu

Autogaz - tanie paliwo na trudne czasy?

Co zrobić, aby samochód nie zamarzł?
wszystkie aktualności >>

z dnia
WalutaKursZmiana

dolar amerykański
1 USD  -4,469

euro
1 EUR  -4,716

funt szterling
1 GBP  -5,352

frank szwajcarski
1 CHF  -4,748


Słownik motoryzacyjny

Punkty karne za wykroczenia

Przydatne umowy i druki

Dozwolone prędkości w Polsce

Wirtualny alkomat

Tablice rejestracyjne

Rozkłady Jazdy ZDiTM
  Regulamin serwisu | Polityka prywatności | Kontakt z nami | Współpraca | Poleć stronę