| Nowa Laguna to wzorowe bezpieczestwo | | Laguna II bya pierwszym autem w historii, ktre uzyskao 5 gwiazdek w testach bezpieczestwa biernego wedug instytutu Euro NCAP. Nowa Laguna rwnie uzyskaa maksymaln ocen 5 gwiazdek. Otrzymaa ocen 36 punktw na 37 moliwych, co oznacza dalszy postp w stosunku do poprzedniej generacji i stanowi kolejne potwierdzenie ogromnego dowiadczenia Renault w dziedzinie bezpieczestwa biernego.
Oprcz zalet uhonorowanych wysok ocen Euro NCAP, nowa Laguna cechuje si rwnie doskonaym zachowaniem na drodze, budzcym poczucie bezpieczestwa dziki precyzyjnie reagujcemu ukadowi jezdnemu, mocnym hamulcom i wykorzystaniu najlepszych technologii w tym segmencie, opracowanych z myl o rzeczywistych sytuacjach na drodze.
Laguna II bya pierwszym samochodem w historii, ktry zdoby 5 gwiazdek w crash-testach Euro NCAP. Wynik ten zobowizywa do wprowadzenia kolejnych innowacji w nowej Lagunie. Koncern Renault opracowa rozwizania uwzgldniajce wyniki bada nad wypadkami i rzeczywiste zachowania na drodze, zgodnie z bardziej skutecznym, kompleksowym podejciem zapewniajcym wysze bezpieczestwo uytkownikw pojazdu. W celu zagwarantowania jeszcze lepszego poziomu ochrony w nowej Lagunie zostay wprowadzone zmiany polegajce na szybszym uruchamianiu systemw bezpieczestwa najnowszej generacji. Zastosowanie trzech algorytmw pozwala uwzgldni wszystkie konfiguracje zapewniajc lepsze wyniki w rnych sytuacjach, jakie maj miejsce podczas zderze (zoone sytuacje podczas zderzenia czoowego, tylnego, bocznego). Ten niezwykle skuteczny system obejmuje od 6 do 8 poduszek powietrznych (poduszki chronice klatk piersiow na miejscach tylnych s dostpne w opcji od drugiego poziomu wyposaenia) rozkadajcych si wok pasaerw.
Na wypadek zderzenia czoowego, nowa Laguna jest wyposaona w dwie adaptacyjne poduszki czoowe nowej generacji, wyposaone w czujnik pooenia fotela kierowcy umieszczony na prowadnicy. Dziki odpowiedniemu ksztatowi i pojemnoci poduszka czoowa dostosowuje si do budowy ciaa kierowcy (wzrostu i pozycji ciaa), zapewniajc optymalne rozoenie si dziaajcych na gow i klatk piersiow pasaera. Wszystkie 3-punktowe pasy bezpieczestwa posiadaj ograniczniki napicia (wyskalowane na 400 i 600 daN). Przednie pasy bezpieczestwa s obecnie napinane na obu kocach (po zewntrznej stronie pasa biodrowego i przy zwijaczu. W poczeniu z wyprofilowaniem siedzenia zapobiegajcym tzw. nurkowaniu pozwalaj na prawidowe utrzymanie miednicy w fotelu oraz lepsze utrzymanie klatki piersiowej w przypadku zderzenia czoowego. Zoptymalizowano take konstrukcj klamry pasa, aby uatwi jego zapinanie. Napinacze pasw s zainstalowane rwnie na bocznych siedzeniach z tyu, wyposaonych take w system mocowania fotelika dla dziecka Isofix oraz dwufunkcyjne zagwki dla dzieci, oferowane w opcji.
Czst przyczyn mierci s zderzenia boczne ze wzgldu na sab ochron tej strefy. Zastosowano tu specjalne rozwizanie dajce spektakularne wyniki. Aby zapewni nawet dwukrotnie szybsze wykrywanie zderzenia i odpowiedni reakcj nowa Laguna zostaa wyposaona w unikalny system dwch czujnikw umieszczonych w przednich drzwiach i rodkowym supku. Odpowiedni algorytm dostosowuje szybko przetwarzania danych do siy zderzenia i uruchamia dwukomorow podwjn boczn poduszk powietrzn nowej generacji umoliwiajc osignicie dwch rnych poziomw cinienia (odpowiednia ochrona bardziej delikatnej klatki piersiowej i bardziej wytrzymaej miednicy). Przepisy wymagaj zapewnienia skutecznej ochrony przy prdkoci 50 km/h (nowa Laguna zapewnia bezpieczestwo nawet przy prdkoci 70 km/h).
Nowa Laguna jest wyposaona w kontrolki niezapicia pasw na wszystkich miejscach oraz sygna dwikowy na przednich miejscach. Zmieniono konstrukcj siedze w celu zapewnienia lepszej ochrony i komfortu. Pomimo cieszego oparcia przednich foteli, s one bardzo wygodne i zapewniaj lepsz ochron szyi w razie uderzenia w ty dziki wprowadzeniu nowego typu zagwka z wbudowanymi prowadnicami. | | rdo: Renault Polska
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|