  | Hybrydowe Porsche | | Nieważne, czy firma produkuje małe auta miejskie, czy samochody supersportowe – jej obowiązkiem jest ograniczenie emisji spalin. W związku z taką koniecznością nawet Porsche pracuje nad pojazdami hybrydowymi.
Na listopadowym salonie motoryzacyjnym w Los Angeles zaprezentowano prototypowe Cwyposażone we współpracujące ze sobą silniki: benzynowy V6 i elektryczny. W zależności od warunków drogowych i prędkości może działać wyłącznie jednostka elektryczna, wyłącznie spalinowa, lub obie razem. Sprzedaż tej wersji Cayenne ma rozpocząć się przed końcem 2009 r.
Podobne rozwiązanie wykorzystane zostanie w Porsche Panamera. Mimo, że samochód zadebiutuje dopiero w przyszłym roku, to już zapowiedziano stworzenie auta hybrydowego.
Dla konstruktorów Porsche prace z silnikami elektrycznymi nie są nowością. Założyciel firmy, Ferdynand Porsche, już pod koniec XIX wieku opracował pojazd zasilany prądem. Projektem młodego konstruktora zainteresował się Ludvig Lohner, właściciel fabryki powozów w Wiedniu. Według projektu Ferdynanda Porsche zbudowano samochód Lohner-Porsche. Pokazano go po raz pierwszy w 1900 r. w Paryżu. Auto miało silniki elektryczne o mocy 2,5 KM umieszczone w piastach przednich kół. Prąd do ich zasilania pochodził z 80-voltowej baterii, która po pełnym naładowaniu pozwalała na przejechanie ok. 80 km. Prędkość maksymalna wynosiła 48 km/h.
W 1901 r. zaprezentowano wersję Lohner-Porsche z napędem na obie osie, przy czym z przodu pracowały jednostki elektryczne, a z tyłu benzynowa. Był to pierwszy w historii samochód hybrydowy. |  | Źródło: www.motofakty.pl
|
|  | 
|  | 
 |  |  |  |  | z dnia
|  | Waluta | Kurs | Zmiana |  |  |  | 
 | 1 USD | |  -4,469 |  |  |  | 
 | 1 EUR | |  -4,716 |  |  |  | 
 | 1 GBP | |  -5,352 |  |  |  | 
 | 1 CHF | |  -4,748 |  |
|  | 
|
|