| Hybrydowe Porsche | | Niewane, czy firma produkuje mae auta miejskie, czy samochody supersportowe – jej obowizkiem jest ograniczenie emisji spalin. W zwizku z tak koniecznoci nawet Porsche pracuje nad pojazdami hybrydowymi.
Na listopadowym salonie motoryzacyjnym w Los Angeles zaprezentowano prototypowe Cwyposaone we wsppracujce ze sob silniki: benzynowy V6 i elektryczny. W zalenoci od warunkw drogowych i prdkoci moe dziaa wycznie jednostka elektryczna, wycznie spalinowa, lub obie razem. Sprzeda tej wersji Cayenne ma rozpocz si przed kocem 2009 r.
Podobne rozwizanie wykorzystane zostanie w Porsche Panamera. Mimo, e samochd zadebiutuje dopiero w przyszym roku, to ju zapowiedziano stworzenie auta hybrydowego.
Dla konstruktorw Porsche prace z silnikami elektrycznymi nie s nowoci. Zaoyciel firmy, Ferdynand Porsche, ju pod koniec XIX wieku opracowa pojazd zasilany prdem. Projektem modego konstruktora zainteresowa si Ludvig Lohner, waciciel fabryki powozw w Wiedniu. Wedug projektu Ferdynanda Porsche zbudowano samochd Lohner-Porsche. Pokazano go po raz pierwszy w 1900 r. w Paryu. Auto miao silniki elektryczne o mocy 2,5 KM umieszczone w piastach przednich k. Prd do ich zasilania pochodzi z 80-voltowej baterii, ktra po penym naadowaniu pozwalaa na przejechanie ok. 80 km. Prdko maksymalna wynosia 48 km/h.
W 1901 r. zaprezentowano wersj Lohner-Porsche z napdem na obie osie, przy czym z przodu pracoway jednostki elektryczne, a z tyu benzynowa. By to pierwszy w historii samochd hybrydowy. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|