| Internet a rynek motoryzacyjny | | A 70 proc. osb zamierzajcych kupi samochd szuka informacji zwizanych z wyborem auta on-line - gwnie odwiedzajc internetowe serwisy motoryzacyjne lub fora. Jedynie co drugi (56 proc.) zasiga porady u znajomych, a jeszcze mniej (39 proc.) czerpie informacje z prasy. Ponadto a 29 proc. polskich internautw zamierza w cigu najbliszego roku kupi samochd – czytamy w najnowszym raporcie powiconym rynkowi samochodw nowych i uywanych firmy badawczej Gemius SA.
Co trzeci badany internauta zamierza kupi samochd w cigu najbliszego roku (29 proc.) - wynika z opracowania Gemius. Mimo optymistycznych prognoz, odsetek respondentw zainteresowanych tego typu zakupem jest mniejszy ni przed rokiem (33 proc. w 2006). Wzrosa natomiast liczba osb niezdecydowanych z 20 do 28 proc. Tym waniejsza jest wic wiedza o potencjalnych nabywcach i czynnikach, ktre mog ich przekona do podjcia decyzji.
Wikszo internautw (69 proc.) zamierzajcych naby auto planuje zakup uywanego samochodu, a wielu z nich jest zdecydowanych na skorzystanie w tym celu z porednictwa internetu. Pord respondentw zamierzajcych kupi uywane auto, a 17 proc. planuje zakup u sprzedawcw znalezionych za pomoc ogosze on-line, a 7 proc. na aukcjach internetowych. Jednoczenie tylko 6 proc. deklaruje ch skorzystania z tradycyjnych ogosze prasowych.
Kryteria wyboru samochodu
Szukajc swojego idealnego auta, internauci zwracaj przede wszystkim uwag na typ silnika. Kolejne dwa parametry istotne przy wyborze samochodu to zuycie paliwa oraz marka. Warto zwrci uwag, e osoby zamierzajce naby nowe auto i te, ktre planuj zakup samochodw uywanych, rni si pod wzgldem czynnikw decydujcych o zakupie. Na przykad osoby zamierzajce kupi uywane auto zwracaj czciej uwag na koszt eksploatacji pojazdu. Natomiast dla potencjalnych kupcw nowych samochodw waniejsze s m.in. wyniki testw zderzeniowych oraz wyposaenie. Jak pokazuj wyniki raportu, w obu grupach popularnym rdem wiedzy na temat parametrw samochodu jest internet.
rda informacji
A 70 proc. osb zamierzajcych kupi samochd szuka informacji zwizanych z wyborem auta on-line – gwnie odwiedzajc internetowe serwisy motoryzacyjne lub fora. Jedynie co drugi (56 proc.) zasiga porady u znajomych, a jeszcze mniej (39 proc.) czerpie informacje z prasy.
Dla wielu internautw Internet jest podstawowym rdem wiedzy o samochodach. Warto zatem doceni to medium w komunikacji z klientami. Najnowszy raport Gemius dostarcza najwaniejszych informacji o tym, co jest wane dla potencjalnych nabywcw samochodw, pomagajc tym samym w dostosowaniu oferty do wymaga klientw i planowaniu dziaa marketingowych. W raporcie „Internauci a rynek samochodw nowych i uywanych" mona znale m.in. najwaniejsze informacje dotyczce preferencji internautw zwizanych z zakupem samochodu i jego posiadaniem. W szczegowy sposb zostay przedstawione najwaniejsze dane o potencjalnych nabywcach – ich wiek, miejsce zamieszkania, dochd, jak rwnie sta bycia kierowc. Co wicej, w raporcie poddano analizie czynniki wpywajce na podjcie decyzji o zakupie samochodu, oceniono lojalno wobec marki, a take przedstawiono najbardziej popularne rda wiadomoci motoryzacyjnych. | | rdo: www.autocentrum.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|