| Nowa Renault Laguna III | | Laguna trzeciej generacji ma bardzo trudny start, poniewa opinia usterkowego auta, na jak zapracowa poprzedni model, bdzie si dugo za ni cign. Renault wycigno jednak wnioski i ma nie dopuci, aby sytuacja si powtrzya.
Przy projektowaniu i wdraaniu do produkcji Laguny trzeciej generacji poczyniono wiele stara, aby auto byo jak najmniej usterkowe. Dowodem znacznie lepszej jakoci jest 3-letnia gwarancja wyduona do 150 tys. km.
Gama nadwoziowa nowej Laguny bdzie obejmowaa trzy modele: lifbacka, Grandtour, czyli kombi oraz zupen nowo – coupe. Nadwozie auta pod wzgldem stylistycznym nawizuje do poprzedniej generacji.
Uwag zwracaj oryginalne reflektory przednie oraz wysoko umieszczone tylne wiata z diodami LED.
Laguna III urosa w stosunku do poprzednika. Jest dusza o 11 cm, wysza o 1,5 cm i szersza o 6 cm. Rozstaw osi zwikszy si zaledwie o 1 cm. Kombi ma dugo 4,8 m i taki sam rozstaw osi. Jednym z gwnych zaoe podczas projektowania byo zmniejszenie masy pojazdu. Laguna III jest lejsza od poprzedniego modelu rednio o 15 kg.
Wntrze ma przyjemny wygld, jest bez udziwnie i nie przytacza iloci przecznikw. Na konsoli rodkowej umieszczono may panel sterowania klimatyzacj i radio. Za dwigni zmiany biegw znajduje si pokrto do sterowania nawigacj i ustawieniami komputera.
Wntrze moe by wykonane w tonacji luksusowej ze wstawkami drewnianymi lub sportowej z wykoczeniem aluminiowym i sportow kierownic spaszczon w dolnej czci. Baganik ma pojemno 450 litrw (kombi 508 l).
Nowoci jest ukad klimatyzacji chronicy przed szkodliwymi gazami. Wentylacja jest wyposaona w czujnik, ktry w przypadku wzrostu stenia CO lub NOx automatycznie zamyka dopyw powietrza z zewntrz, a aktywny filtr wglowy oczyszcza powietrze poddane recyrkulacji.
Pozwala to na obnienie stenia zanieczyszcze w kabinie o okoo 40 proc. Z wyposaenia podnoszcego komfort jest jeszcze hands free, elektryczny hamulec rczy (tylko bogatsze wersje) i system DVD.
Zawieszenie konstrukcyjnie podobne jest do stosowanego w poprzednim modelu, ale zostao nieco usztywnione i ma stabilizatory przechyu o wikszej rednicy.
Silniki
Na pocztku sprzeday gama silnikw obejmie 7 jednostek. Do wyboru bd trzy benzynowe 1,6 l/110 KM, 2,0 l/140 KM i 2,0 l turbo/170 KM oraz diesle dCi 1,5 l/110 KM i 2,0 l w trzech wersjach mocy: 130, 150 i 175 KM. W pniejszym terminie pojawi si jednostki V6 zarwno benzynowe jak i wysokoprne. Wszystkie silniki czone s ze skrzyniami 6-biegowymi mechanicznymi lub automatycznymi.
Na naszym rynku nowa Laguna bdzie w sprzeday od padziernika, a ceny zostan podane we wrzeniu. Wiadomo jednak, e podstawowa wersja z silnikiem benzynowym 1,6 l i kosztowa ma 74 tys. z. Kombi pojawi si u nas na pocztku 2008 r., natomiast coupe nie wczeniej ni za rok.
Wraenia z jazdy
Po zajciu miejsca za kierownic wida, e jako zastosowanych materiaw jest znacznie wysza ni w poprzednim modelu. Tworzywa na desce rozdzielczej s mikkie i przyjemne w dotyku. Na przednich fotelach miejsca jest wystarczajco duo, natomiast z tyu wysocy pasaerowie mog narzeka na ciasnot, zwaszcza jeli z przodu usid osoby o susznym wzrocie.
Niestety schowki nie s due. Ten w desce rozdzielczej jest may, poniewa wikszo miejsca zajmuje zmieniarka CD, natomiast kieszenie w drzwiach s wskie i nie zmieci si w nich wikszy atlas. By moe w ten sposb Renault zachca do zakupu opcjonalnej nawigacji satelitarnej.
Do pierwszej jazdy testowej przygotowane byy Laguny z 2-litrowym dieselem o mocy 150 KM. Silnik ten odznacza si wysok kultur pracy i jest wietnie wyciszony. Wysoki moment obrotowy sprawia, e nie trzeba czsto siga do dwigni zmiany biegw. W celu osignicia jak najmniejszego zuycia paliwa mona posikowa si wskanikiem na desce rozdzielczej, ktry podpowiada moment zmiany biegu.
Bardzo dobrze spisuje si rwnie automatyczna skrzynia biegw poczona z turbodoadowanym silnikiem benzynowym o mocy 170 KM. Biegi zmieniane s bez najmniejszych szarpni, a automat dostosowuje si do stylu jazdy kierowcy.
Zawieszenie jest znacznie sztywniejsze ni w poprzedniej generacji, a ukad kierowniczy bardziej precyzyjny. Laguna na krtych drogach o dobrej jakoci spisuje si znakomicie, nadwozie nie przechyla si zbytnio i na dodatek zapewniony jest wysoki komfort jazdy. Jednak prawdziwy test zawieszenia nowa Laguna przejdzie na naszych dziurawych i penych kolein drogach. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|