temp. 4,9oC, cin. 1008 hPa, wiatr 0 m/s - KAMERY ONLINE
Czwartek, 21 Listopada 2024 
Dodaj og?oszenieWyszukaj og?oszenieAuto Komisy w SzczecinieFirmy motoryzacyjne w SzczecinieReklama w naszym serwisie
Szczeciska Gieda SamochodowaSzczeciska Gieda SamochodowaSzczeciska Gieda Samochodowa
Nowa Renault Laguna III
Laguna trzeciej generacji ma bardzo trudny start, poniewa opinia usterkowego auta, na jak zapracowa poprzedni model, bdzie si dugo za ni cign. Renault wycigno jednak wnioski i ma nie dopuci, aby sytuacja si powtrzya.

Przy projektowaniu i wdraaniu do produkcji Laguny trzeciej generacji poczyniono wiele stara, aby auto byo jak najmniej usterkowe. Dowodem znacznie lepszej jakoci jest 3-letnia gwarancja wyduona do 150 tys. km.

Gama nadwoziowa nowej Laguny bdzie obejmowaa trzy modele: lifbacka, Grandtour, czyli kombi oraz zupen nowo – coupe. Nadwozie auta pod wzgldem stylistycznym nawizuje do poprzedniej generacji.

Uwag zwracaj oryginalne reflektory przednie oraz wysoko umieszczone tylne wiata z diodami LED.

Laguna III urosa w stosunku do poprzednika. Jest dusza o 11 cm, wysza o 1,5 cm i szersza o 6 cm. Rozstaw osi zwikszy si zaledwie o 1 cm. Kombi ma dugo 4,8 m i taki sam rozstaw osi. Jednym z gwnych zaoe podczas projektowania byo zmniejszenie masy pojazdu. Laguna III jest lejsza od poprzedniego modelu rednio o 15 kg.

Wntrze ma przyjemny wygld, jest bez udziwnie i nie przytacza iloci przecznikw. Na konsoli rodkowej umieszczono may panel sterowania klimatyzacj i radio. Za dwigni zmiany biegw znajduje si pokrto do sterowania nawigacj i ustawieniami komputera.

Wntrze moe by wykonane w tonacji luksusowej ze wstawkami drewnianymi lub sportowej z wykoczeniem aluminiowym i sportow kierownic spaszczon w dolnej czci. Baganik ma pojemno 450 litrw (kombi 508 l).

Nowoci jest ukad klimatyzacji chronicy przed szkodliwymi gazami. Wentylacja jest wyposaona w czujnik, ktry w przypadku wzrostu stenia CO lub NOx automatycznie zamyka dopyw powietrza z zewntrz, a aktywny filtr wglowy oczyszcza powietrze poddane recyrkulacji.

Pozwala to na obnienie stenia zanieczyszcze w kabinie o okoo 40 proc. Z wyposaenia podnoszcego komfort jest jeszcze hands free, elektryczny hamulec rczy (tylko bogatsze wersje) i system DVD.

Zawieszenie konstrukcyjnie podobne jest do stosowanego w poprzednim modelu, ale zostao nieco usztywnione i ma stabilizatory przechyu o wikszej rednicy.

Silniki
Na pocztku sprzeday gama silnikw obejmie 7 jednostek. Do wyboru bd trzy benzynowe 1,6 l/110 KM, 2,0 l/140 KM i 2,0 l turbo/170 KM oraz diesle dCi 1,5 l/110 KM i 2,0 l w trzech wersjach mocy: 130, 150 i 175 KM. W pniejszym terminie pojawi si jednostki V6 zarwno benzynowe jak i wysokoprne. Wszystkie silniki czone s ze skrzyniami 6-biegowymi mechanicznymi lub automatycznymi.

Na naszym rynku nowa Laguna bdzie w sprzeday od padziernika, a ceny zostan podane we wrzeniu. Wiadomo jednak, e podstawowa wersja z silnikiem benzynowym 1,6 l i kosztowa ma 74 tys. z. Kombi pojawi si u nas na pocztku 2008 r., natomiast coupe nie wczeniej ni za rok.

Wraenia z jazdy
Po zajciu miejsca za kierownic wida, e jako zastosowanych materiaw jest znacznie wysza ni w poprzednim modelu. Tworzywa na desce rozdzielczej s mikkie i przyjemne w dotyku. Na przednich fotelach miejsca jest wystarczajco duo, natomiast z tyu wysocy pasaerowie mog narzeka na ciasnot, zwaszcza jeli z przodu usid osoby o susznym wzrocie.

Niestety schowki nie s due. Ten w desce rozdzielczej jest may, poniewa wikszo miejsca zajmuje zmieniarka CD, natomiast kieszenie w drzwiach s wskie i nie zmieci si w nich wikszy atlas. By moe w ten sposb Renault zachca do zakupu opcjonalnej nawigacji satelitarnej.

Do pierwszej jazdy testowej przygotowane byy Laguny z 2-litrowym dieselem o mocy 150 KM. Silnik ten odznacza si wysok kultur pracy i jest wietnie wyciszony. Wysoki moment obrotowy sprawia, e nie trzeba czsto siga do dwigni zmiany biegw. W celu osignicia jak najmniejszego zuycia paliwa mona posikowa si wskanikiem na desce rozdzielczej, ktry podpowiada moment zmiany biegu.

Bardzo dobrze spisuje si rwnie automatyczna skrzynia biegw poczona z turbodoadowanym silnikiem benzynowym o mocy 170 KM. Biegi zmieniane s bez najmniejszych szarpni, a automat dostosowuje si do stylu jazdy kierowcy.

Zawieszenie jest znacznie sztywniejsze ni w poprzedniej generacji, a ukad kierowniczy bardziej precyzyjny. Laguna na krtych drogach o dobrej jakoci spisuje si znakomicie, nadwozie nie przechyla si zbytnio i na dodatek zapewniony jest wysoki komfort jazdy. Jednak prawdziwy test zawieszenia nowa Laguna przejdzie na naszych dziurawych i penych kolein drogach.
rdo: www.motofakty.pl



Jak rozpozna usterk silnika?

Gdy zgubimy kluczyk od auta

Jak sobie radzi z droejcym paliwem

Pomyka przy tankowaniu

Autogaz - tanie paliwo na trudne czasy?

Co zrobi, aby samochd nie zamarz?
wszystkie aktualnoci >>

z dnia
WalutaKursZmiana

dolar amerykaski
1 USD  -4,469

euro
1 EUR  -4,716

funt szterling
1 GBP  -5,352

frank szwajcarski
1 CHF  -4,748


Sownik motoryzacyjny

Punkty karne za wykroczenia

Przydatne umowy i druki

Dozwolone prdkoci w Polsce

Wirtualny alkomat

Tablice rejestracyjne

Rozkady Jazdy ZDiTM
  Regulamin serwisu | Polityka prywatnoci | Kontakt z nami | Wsppraca | Pole stron