| Ford Kuga | | Kuga jest porwnywalny rozmiarami z Toyot RAV4 i VW Tiguanem. Zbudowano go w oparciu o pyt podogow Focusa, zwikszajc rozstaw osi o 5 cm.
Samochd jest sprzedawany bez koa zapasowego, a jedynie z zestawem naprawczym do opon. Baganik ma pojemno 410 l, z czego 50 l w schowkach pod podog. Dla porwnania w RAV 4 przestrze bagaowa ma 586 l, a w Tiguanie 470 l. Dziki dzielonej w stosunku 60:40, skadanej tylnej kanapie objto baganika w Kudze mona zwikszy do 1355 l.
Klapa baganika jest dzielona. Mona otworzy tylko jej grn cz z szyb, co pozwala na spakowanie si, gdy nad samochodem jest zbyt mao miejsca, by otworzy ca pokryw.
W samochodzie zamontowano gniazdko 230 V. Umoliwia ono podczenie np. laptopa bez adnych dodatkowych wtyczek.
Silnik uruchamia si i wycza przyciskiem. Auto ma rwnie system zapobiegajcy nalaniu do pojazdu niewaciwego paliwa. Otwr wlewu jest zaprojektowany tak, by pasowa do ksztatu i rednicy kocwki dystrybutora tylko jednego rodzaju paliwa i umoliwia woenie wycznie kocwki dystrybutora z paliwem waciwym dla danego pojazdu.
Pocztkowo Kuga oferowany bdzie tylko z silnikiem wysokoprnym znanym z Focusa. 2-litrowa jednostka o mocy 136 KM wsppracuje z 6-stopniow, rczn skrzyni biegw. Maksymalny moment obrotowy wynosi 320 Nm. Chwilowo, przy mocniejszym wciniciu pedau gazu, wzrasta do 340 Nm, co zwiksza dynamik i przydaje si podczas wyprzedzania.
Pod koniec roku pojawi si kolejny silnik, tym razem benzynowy o pojemnoci 2,5 l i mocy 200 KM. Bdzie on dostpny z rczn lub automatyczn skrzyni biegw.
Kuga jest SUV-em, czyli samochodem rekreacyjno-terenowym. Ma troch waciowoci terenowych, bo moe najeda na nierwnoci drogi o kcie do 25 stopni rwnie przy cofaniu. Samochodem daje si wjeda w wod o gbokoci do 45 cm. Podwozie z przodu i z tyu ma plastikowe osony, chronice przed botem i drobnymi kamykami. Poniewa s do mikkie nie ma co liczy, e pozostan nieuszkodzone przy mocniejszym uderzeniu.
Auto moe mie napd na przednie koa lub na obie osie. W tej drugiej wersji przeniesienie napdu odbywa si automatycznie, bez udziau kierowcy. Nie ma on moliwoci samodzielnego wybrania, czy napd trafi tylko na przd, czy na przd i ty. Standardowo moc trafia na przednie koa. Jeli system wykryje polizg, przekazuje na tyln o od 10 do 50 proc. momentu obrotowego. Takie rozwizanie sprawdza si na mokrej nawierzchni i w atwym terenie, ale prawdziwe bezdroa bd zbyt powanym wyzwaniem.
Sprzeda Kugi rozpocznie si w czerwcu. Cen na razie nie podano. Najtasza, konkurencyjna Toyota RAV4 z dieslem 2,2 l/136 KM kosztuje 107 200 z, a VW Tiguan 2,0 l/140 KM – 116 540 z. Mona si wic spodziewa, e ceny Forda bd podobne.
Wraenia z jazdy
Kuga prowadzi si pewnie dziki precyzyjnemu ukadowi kierowniczemu i sprycie zestrojonemu zawieszeniu. Nadwozie nie przechyla si w zakrtach, ale nierwnoci nawierzchni mogyby by lepiej tumione. Zalet 2-litrowego diesla jest jego wyciszenie – dwik pracy silnika zaczyna przeszkadza dopiero przy 3300 – 3400 obr./min. Zapewnia on te autu przyzwoite osigi. 6-stopniowa rczna skrzynia biegw pracuje bez oporw.
Napd tylnej osi docza si niezauwaalnie dla kierowcy i wspomaga jazd, kiedy koa strac przyczepno. atwiej jest dziki niemu podjeda pod gr i wyratowa w sytuacji, gdy chcc omin przeszkod na drodze gwatownie skrcimy kierownic.
Wntrze wykonano z materiaw dobrej jakoci, pomijajc wskazwki zegarw i wejcie na pyty CD straszce swoj tandet. Zajcie wygodnej pozycji za kierownic nie sprawia problemw m.in. dziki moliwoci jej regulowania w pionie i poziomie. Na tylnej kanapie miejsca jest sporo, co okupiono stosunkowo ma pojemnoci baganika. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|