temp. 4,9oC, ciśn. 1008 hPa, wiatr 0 m/s - KAMERY ONLINE
Poniedziałek, 14 Kwietnia 2025 
Dodaj og?oszenieWyszukaj og?oszenieAuto Komisy w SzczecinieFirmy motoryzacyjne w SzczecinieReklama w naszym serwisie
Szczecińska Giełda SamochodowaSzczecińska Giełda SamochodowaSzczecińska Giełda Samochodowa
Więcej używanych
W czerwcu sprowadzono do Polski rekordową liczbę używanych samochodów osobowych - 107 181 sztuk. Od stycznia ich ilość wynosi prawie 563 tys. – o 20,8 proc. więcej niż w tym samym okresie 2007 r.

Coraz większym zainteresowaniem cieszą się samochody spoza Unii, głównie ze Stanów Zjednoczonych. Trafiło ich do nas w czerwcu 3 640 egzemplarzy, co oznacza prawie 30 proc. wzrost w porównaniu do maja i niemal 95 proc. w porównaniu do czerwca 2007 r. Możliwe, że aut z USA jest jeszcze więcej. Część z nich odprawiana jest w Niemczech, w związku z czym do Polski trafiają już jako samochody z Unii i tak są kwalifikowane w statystykach Ministerstwa Finansów.

Dynamiczne tempo wzrostu ilości sprowadzanych aut używanych w 2008 r. widać przy porównaniu wyników kwartalnych: w pierwszym kwartale sprowadzono do Polski 247,8 tys. aut, a w drugim prawie 315 tys. aut, o 27,1 proc. więcej.

Samochody z drugiej ręki są coraz młodsze. Spośród sprowadzonych w pierwszym półroczu większość ma ponad 10 lat (46,5 proc.), ale te w wieku od 4 do 10 lat zaczynają je doganiać (43,1 proc.). Najmłodsze auta, mające mniej niż 4 lata, stanowią 10,4 proc.

Średnia wartość sprowadzonego do Polski samochodu używanego wynosiła w pierwszym półroczu 16,6 tys. zł.

- Rosnący poziom importu zdaje się przeczyć tezom, że wzrost cen paliwa jest jednym z podstawowych czynników hamujących rozwój rynku. Czynnik ten odgrywa olbrzymią rolę na rynkach Europy Zachodniej, w przypadku rynków rozwijających się jego znaczenie jest nieco inne. W Polsce, jak widać z aktualnie dostępnych danych, ceny paliw istotne z punktu widzenia bieżących kosztów, nie mają jeszcze wpływu na sprzedaż i import samochodów. Tu, o wiele większą rolę odgrywają koszty zakupu samochodu, w tym również koszty związane z kredytem i leasingiem, najczęściej wykorzystywanymi na polskim rynku narzędziami finansowymi – mówi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytutu Samar.
Źródło: www.motofakty.pl



Jak rozpoznać usterkę silnika?

Gdy zgubimy kluczyk od auta

Jak sobie radzić z drożejącym paliwem

Pomyłka przy tankowaniu

Autogaz - tanie paliwo na trudne czasy?

Co zrobić, aby samochód nie zamarzł?
wszystkie aktualności >>

z dnia
WalutaKursZmiana

dolar amerykański
1 USD  -4,469

euro
1 EUR  -4,716

funt szterling
1 GBP  -5,352

frank szwajcarski
1 CHF  -4,748


Słownik motoryzacyjny

Punkty karne za wykroczenia

Przydatne umowy i druki

Dozwolone prędkości w Polsce

Wirtualny alkomat

Tablice rejestracyjne

Rozkłady Jazdy ZDiTM
  Regulamin serwisu | Polityka prywatności | Kontakt z nami | Współpraca | Poleć stronę