| Sedan rodem z Japonii | | Suzuki SX4 w wersji sedan powsta na bazie hatchbacka. W przeciwiestwie do odmiany 5-drzwiowej nie ma jednak napdu na cztery koa i jest produkowany w Japonii.
Suzuki od lat wsppracuje z firmami europejskimi. Wraz z Oplem stworzyo bliniaki: Agil i Wagona R+ (obecnie Agila/Splash). W 2005 r. w kooperacji z Fiatem przygotowao hatchbacki Sedici i SX4, ktre dziki napdowi na obie osie mona traktowa jak mae SUV-y. W odrnieniu od Wochw Japoczycy wprowadzili do sprzeday wersj sedan swojego modelu. Samochd nie powstaje jednak w wgierskiej fabryce w Esztergom, gdzie produkowana jest odmiana 5-drzwiowa, a w Kraju Kwitncej Wini.
Biorc pod uwag rozmiary, 4-drzwiowy SX4 plasuje si na pograniczu segmentu samochodw miejskich (Chevrolet Aveo, Dacia Logan, Kia Rio w wersjach sedan) i aut kompaktowych. Jeli chodzi o pojemno baganika (515 l) znacznie bliej mu do tych drugich (dla porwnania Toyota Corolla – 450 l, Opel Astra sedan – 490 l, VW Jetta – 527 l). O ile objto przestrzeni bagaowej moe zadowala, to niemiym zaskoczeniem jest brak uchwytu na jej pokrywie uatwiajcego zamykanie. W efekcie, szczeglnie podczas opadw deszczu, pobrudzenie rk jest niemal pewne.
Mimo, e SX4 sedan nie jest oferowany z napdem 4x4, to zachowa pewn cech charakterystyczn dla samochodw rekreacyjno-terenowych. Duy przewit i wysoko zadarty ty sprawiaj, e niestraszne mu s wysokie krawniki i wystajce studzienki kanalizacyjne. Zastrzeenia mona mie do pozycji kierowcy. Byaby ona wygodniejsza, gdyby kierownic dao si regulowa w poziomie. Minusem jest te utrudniona widoczno na boki. To, co dzieje si po lewej i prawej stronie samochodu, skutecznie zasaniaj supki nadwozia.
Plus naley si za due lusterka zewntrzne uatwiajce manewrowanie na parkingu i obserwowanie tego, co dziej si za autem podczas jazdy. Materiay uyte do wykoczenia wntrza s dobrej jakoci, cho ich ciemny kolor sprawia smutne wraenie.
SX4 sedan oferowany jest z jednym silnikiem. Benzynowa jednostka napdowa 1,6 l/107 KM. Jest do gona. Dwik jej pracy zaczyna przeszkadza ju przy ok. 2900 obr./min, a przy_tym jest nieprzyjemnie wysoki.
Testowan przez nas wersj wyposaono w automatyczn skrzyni biegw. Poza standardow dla wikszoci automatw funkcj D (jazda do przodu) ma do wyboru jeszcze tryby: „3”, „2” i „L”. Dziaaj w nich odpowiednio tylko trzy lub dwa pierwsze biegi, a w „L” tylko jedynka. Przydaje si to podczas jazdy w gr lub w d wzniesienia. Daje bowiem wiksz si napdow i pozwala wykorzysta hamowanie silnikiem. Skrzynia zmienia biegi szybko i bez wikszych szarpni, ale zdarza si jej zgubi i przy przyspieszaniu niepotrzebnie zredukowa przeoenia o dwa na raz.
Zuycie paliwa podczas naszego testu okazao si niemal identyczne z katalogowym i wynioso w trasie 6,5 l/100 km, a miecie 9,8 l/100 km. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|