Preferencje europejskich kierowcw nie zmieniy si w cigu wakacyjnych miesicy. Tradycyjnie najchtniej kupowane s samochody Volkswagena, Forda i Opla.
Volkswagen to jedyna marka, ktrrej udzia w europejskim rynku przekracza 10%. Tegoroczna sprzeda wyniosa prawie 1,1 mln aut, o 2,3% mniej ni rok wczeniej, a mimo to udzia w rynku zwikszy si do poziomu 10,3%, z 10,2%.
Na pozycji wicelidera plasuje si niezmiennie Ford z wynikiem sprzeday od pocztku roku 860 tysicy aut, o 2,7% mniejszym ni przed rokiem. Ford rwnie - mimo spadku - zwikszy swj udzia o 0,1 pproc. i stanowi obecnie 8,3% rynku. Na najniszym stopniu podium pozostaje Opel ze sprzeda na koniec sierpnia ponad 830 tys. aut. Spadek o 9,5% w stosunku do ub. roku nie pozwoli na zachowanie udziau w rynku na wczesnym poziomie - nastpi spadek z 8,5 do 8,0%.
Na czwartej lokacie znalaz si tradycyjnie Renault. Francuski producent sprzeda w Europie cznie niemal 798 tysicy aut, o 3,0% mniej ni w poprzednim roku, ale umocni swoj pozycj na rynku, zwikszajc udzia z 7,6 do 7,7%. Nie zdoali tego osign pozostali producenci znad Sekwany. Zarwno Peugeot (5. lokata, 725 tys. aut, -5,3%), jak i Citroen (7. lokata, 609 tys. aut, -6,9%) zmniejszyli swoje udziay o 0,1 pproc., kolejno z 7,1 do 7,0% i z 6,0 do 5,9%.
Pierwsz mark w czowce o rosncej tendencji tegorocznej sprzeday jest Fiat (6. lokata, prawie 686 tys. aut, +2,3%). Woskie samochody stanowi obecnie 6,6% rynku, wobec 6,2% rok wczeniej.
Na smym miejscu uplasowaa si Toyota z dotkliwym spadkiem sprzeday na przestrzeni roku (niespena 539 tys. aut, -13,0%), a dalej - Mercedes (482 tys. aut, -3,6%). Pierwsz dziesitk zamyka BMW z rosncym wynikiem sprzeday (470 tys. sztuk, +3,8%). |