| Czci i naprawy nie bd drosze? | | Parlament Europejski przyj propozycj Komisji Europejskiej dotyczc standardw emisji spalin oraz dostpu do danych technicznych sucych naprawie samochodw.
Jednym z celw rozporzdzenia Euro VI jest redukcja emisji zanieczyszcze pochodzcych z aut ciarowych i autobusw w roku 2012. Komisja dy do zredukowania iloci tlenku azotu (NOx) o 80 proc. i zanieczyszcze pyowych o 66 proc. w porwnaniu z Euro V, ktre weszo w ycie w padzierniku 2008 r.
W rozporzdzeniu wystpuj te przepisy dotyczce dostpu do danych technicznych (informacji, narzdzi diagnostycznych i niezbdnego oprogramowania) dla niezalenego rynku motoryzacyjnego. Miaby on by nieograniczony i ustandaryzowany zgodne z wymaganiami technicznymi tzw. formatu OASIS.
Oznacza to, e producenci pojazdw nie bd mogli blokowa dostpu do informacji niezalenym producentom i warsztatom nie nalecym do autoryzowanych sieci. Jest wic szansa, e ceny czci i usug nie wzrosn, czego naleaoby oczekiwa w zwizku z monopolizacj rynku w sytuacji braku dostpu do danych dla niezalenego rynku motoryzacyjnego
Kolejnym etapem na drodze legislacyjnej bdzie rozpatrzenie rozporzdzenia przez Rad Ministrw Unii Europejskiej, odbdzie si w tym roku. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|