| Daihatsu zaoferuje mae samochody | | Kryzys niestraszny producentom maych i ekonomicznych aut. Daihatsu, japoski koncern specjalizujcy si w autach miejskich, jeszcze przed wakacjami wejdzie na polski rynek.
Sprzeda samochodw nie bdzie si jednak zajmowao przedstawicielstwo japoskiego koncernu na Polsk, ale prywatna firma, ktra bdzie je importowa. Na podobnych zasadach funkcjonuje u nas chociaby Seat. Fot. Daihatsu
- Docelowo chcemy mie 15-16 punktw dilerskich w caym kraju - mwi Maciej Maecki, udziaowiec dzkiej spki Auto Club odpowiedzialnej za wprowadzenie japoskiej marki na nasz rynek. Pi salonw ju podjo wspprac z Auto Club przy tworzeniu sieci sprzeday. Kolejnych pi ma doczy w cigu 2 miesicy. Daihatsu stawia bowiem na wielomarkowo i chce sprzedawa swoje auta obok innych marek, zamiast od podstaw budowa salony.
- Przy obecnej sytuacji na rynku to jedyne wyjcie, bo z jednej marki trudno wyy - mwi Radek Pszczka, rzecznik Polskiej Grupy Dilerw, kontrolujcej 2,5 proc. rynku nowych aut w Polsce. Pszczka podkrela, e salony wielomarkowe s o wiele mniej podatne na okresowe spadki sprzeday, bo gdy jednej marce ubywa klientw, to salon odbija to sobie, sprzedajc auta innego producenta. A w przypadku Daihatsu, oferujcego niezawodne i ekonomiczne auta, moe by to wietnym sposobem na przeczekanie kryzysu.
Cena aut Daihatsu bdzie zbliona do Suzuki czy Toyoty i tutaj o klienta z pewnoci rozegra si wojna. Chodzi zwaszcza o model Daihatsu Sirion, bdcy rywalem niezwykle popularnych modeli Toyota Yaris czy Suzuki Swift. Rwnie inne modele Daihatsu prezentuj si ciekawie.
Najmniejszy Cuore ma kosztowa ok. 37 tys. zotych. Jego atutem jest silnik, bardzo oszczdny, spalajcy rednio tylko 4,4 litra benzyny na 100 km. Cuore to w linii prostej nastpca nieprodukowanego ju modelu Charade, dobrze znanego kierowcom pamitajcym lata 80. - Nie musimy budowa wizerunku Daihatsu od zera, bo debiut uatwi nam rozpoznawalno marki wrd kierowcw - mwi Maciej Maecki z Auto Club.
Kupowany za dewizy model Charade cieszy si popularnoci u schyku PRL-u. By ulubionym autem wrd on marynarzy w Trjmiecie. Ale zainteresowanie Charade wynikao przede wszystkim z tego, e by wyposaony w silnik Diesla, a olej napdowy, w przeciwiestwie do benzyny, nie by reglamentowany.
Reaktywacj Daihatsu uatwi te gusta klientw salonw. W Polsce blisko co czwarte nowe auto to wanie "japoczyk". Wybr Polski do sprzeday kolejnej, po wejciu w 2008 r. Mazdy i hinduskiego koncernu Tata, marki nie jest przypadkowy. Polska to jeden z nielicznych w Europie krajw, gdzie sprzeda nowych aut wykazuje jeszcze tendencj wzrostow. | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|