Mimo spadku sprzeday w stosunku do ubiegego roku, Volkswagen jest jedyn mark na europejskich rynkach, ktrej udzia stanowi wci ponad 10%.
Od pocztku roku na zakup samochodw Volkswagena zdecydowao si w Europie prawie 1 100 tysica klientw. To o 2,7% mniej ni przed rokiem, ale mimo to udzia niemieckiego producenta w rynku wynosi 10,2%. Drugi w rankingu Opel opanowa 8,5% rynku, sprzedajc w cigu omiu miesicy niespena 917 tysicy aut, o 0,9% wicej ni rok wczeniej. O 1,3% wzrosa sprzeda samochodw Forda. Wyniosa na koniec sierpnia prawie 880 tysicy sztuk, co stanowi 8,1% rynku.
Na czwartej pozycji uplasowao si Renault. Zakupu francuskich aut dokonay dotychczas prawie 822 tysice osb, o 10,2% mniej ni w poprzednim roku. Tak dotkliwy spadek spowodowa osabienie pozycji marki na rynku o 0,9 pproc., do 7,6%. Naley jednak podkreli, e Renault odnotowuje z miesica na miesic agodniejszy spadek sprzeday, a wprowadzenie do salonw nowej Laguny powinno pomc marce przeama dotychczasow, z pass.
Dalsze lokaty zajmuj kolejno Peugeot (766 tys. aut, wzrost o 0,5%), Fiat (671 tys. aut, wzrost o 8,8%) i Citroen (654 tys. aut, wzrost o 2,3%). O ile marki PSA zachoway udziay w rynku na poziomie sprzed roku (odpowiednio 7,1% i 6,0%), Fiat zwikszy swoje z 5,8 do 6,2%. Systematycznie ronie sprzeda samochodw Toyoty. Tegoroczny wynik w wysokoci 621 tys. sztuk jest o 5,3% wikszy ni przed rokiem i zapewnia japoskiej marce 5,7% udziau w europojskiim rynku. Dziewite miejsce naley do Mercedesa, ktry sprzeda od pocztku roku ponad 488 tys. swoich aut, o 0,1% wicej ni rok wczeniej. Pierwsz dziesitk rankingu zamyka Audi z wynikiem sprzeday prawie 452,9 tys. aut (wzrost o 5,1%). Minimalnie mniejszy wynik osign kolejny niemiecki producent - BMW (452,4 tys. aut, wzrost o 2,5%). Obie marki stanowi po 4,2% rynku.
Najwiksze wskaniki wzrostu sprzeday w porwnaniu z ubiegym rokiem wykazuj Dacia (114,5 tys. aut, +20,9%), MINI (91,9 tys. aut, +18,8%) i Honda (211,9 tys. aut, +15,4%). |