| Taszy rocznik 2009 | | Nie skoczyy si jeszcze wyprzedae samochodw z rocznika 2008, a w salonach ju mona znale przecenione auta wyprodukowane w 2009 r.
Nowe samochody nie sprzedaj si najlepiej. Generalni importerzy, szukajc sposobu na zwikszenie popytu, postanowili obniy ceny pojazdw, ktre dopiero co zjechay z tam montaowych. To jedna z metod. Inn jest oferowanie wybranych modeli z darmowym dodatkowym wyposaeniem.
Gratis mona dosta np. opony zimowe z felgami, nawigacj czy baganik dachowy. Nie brakuje te ubezpiecze komunikacyjnych i atrakcyjnych kredytw dostpnych w cenie samochodu. Niekiedy propozycje te s czone, w efekcie czego kupuje si auto z rabatem i ekstra wyposaeniem lub z opustem i z penym pakietem ubezpiecze. Taka sytuacja na pocztku roku to ewenement.
- Popyt na nowe samochody nie jest wysoki. Promocje maj wic zachci klientw do kupna – mwi Wojciech Drzewiecki, prezes Instytut Samar. – Zniki na auta s i bd, bo klienci ju si do nich przyzwyczaili i bez nich w zasadzie nie chc przychodzi do salonw. To jedna strona medalu. Druga jest taka, e w zwizku z wysokimi kosztami obsugi kredytw dealerom nie opaca si przetrzymywa samochodw przez duszy czas. Chcc si ich pozby oferuj promocje – wyjania Drzewiecki.
O ile wyprzeda wczeniejszego rocznika jest zrozumiaa (w Polsce przy odsprzeday znaczenie ma data produkcji pojazdu, a nie pierwszej rejestracji), to rozpoczte tak wczenie promocje na auta z 2009 r. budz pytanie o rzeczywist warto samochodw. Skoro mona oferowa pojazdy ze znik, to czy generalni importerzy ustanawiajc ceny katalogowe nie nacigaj klientw na wysze wydatki?
- Czy ceny s sztucznie zawyane „pod promocj”? Tego oczywicie nie bdziemy nigdy wiedzie do koca, poniewa nie ley to w interesie adnego producenta. Dokadny koszt wytworzenia auta oraz jego sprzeday (koszt pozyskania klienta) jest tajemnic handlow – mwi dr Jolanta Tkaczyk z Katedry Marketingu Akademii Leona Komiskiego.
- Cay biznes polega na tym, e kto na kim zarabia. Pytanie tylko, czy w dobie kryzysu w brany, spadajcego gwatownie popytu na samochody, ich producenci i generalni importerzy nie powinni zej ze swoich mar po to, by w ogle sprzedawa – zastanawia si Andrzej Sadowski z Centrum im. Adama Smitha. - Dzisiejszy rynek nowych aut staje si rynkiem klienta. To on decyduje, co i za ile kupi. Jeli nie zaakceptuje ceny, co ma miejsce, to nie zdecyduje si na samochd. W cigu najbliszych miesicy mona wic spodziewa si, e promocje bd podtrzymywane – dodaje.
- W sytuacji mniejszej sprzeday firmy chc pobudzi popyt. Maj tu dwie moliwoci: albo polityk niskich cen katalogowych (stale niskie ceny), albo czasowe promocje sprzeday (rabaty, bonusy, oferowanie bogatszego wyposaenia w cenie standardu itp.) – wyjania dr Tkaczyk.
Jej zdaniem, z punktu widzenia potencjalnego klienta, uczciwsze i zdecydowanie mniej skomplikowane jest stosowanie stale niskich cen. Nie bez znaczenia jest jednak magia szczeglnej okazji jak jest rabat. Moe on mie moc mobilizujc do podjcia decyzji o zakupie szybciej, anieli w przypadku niszych, ale staych cen. A oto przecie producentom chodzi.
Promocje na samochodu z rocznika 2009.
Peugeot 308
Gratis opony zimowe + felgi i boks dachowy. Ceny od 56 600 z
Mitsubishi Colt
Na wersj 5-drzwiow rabat 1500 z lub pakiet ubezpieczeniowy gratis. Ceny od 38 490 z.
Fiat Linea
Wszystkie wersje (poza Fresh) tasze o 3000 z. Ceny od 41 490 z (Fresh za 39 990 z).
Renault Laguna
Znika na wersje hatchback i kombi 5000 z. Ceny od 64 900 z | | rdo: www.motofakty.pl
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|