| Premiera Suzuki Kizashi | | Na wystawie we Frankfurcie Suzuki prezentuje zapowied swojej nowej oferty w segmencie D, w ramach realizacji trzeciej fazy globalnej strategii. W tej fazie podstawowym celem bdzie wprowadzenie Suzuki do grona marek o wysokim prestiu. Innymi sowy Suzuki chce dostarcza samochody, ktre bd kojarzyy si z wysokim statusem waciciela. Marka Suzuki od wielu lat bya na to przygotowywana.
Suzuki jest wiadome tego, e wejcie w segment D ma sens tylko pod warunkiem, e firma zaoferuje nowe wartoci, ktrych nie proponuje obecnie aden z konkurentw.
Samochody segmentu D mona podzieli na dwie grupy. Pierwsza z nich to samochody rodzinne o stosunkowo duych gabarytach, zorientowane na przestronno przedziau pasaerskiego. Druga to pojazdy nieco bardziej dystyngowane, o podwyszonym poziomie wyposaenia i doskonaych osigach, czsto o nieco mniejszych wymiarach, ale oferujce wysoki poziom jakoci i presti.
Suzuki zamierza zaoferowa samochd, ktrego nie da si zakwalifikowa do adnej z tych grup. Za hasem Suzuki “Way of Life” kryj si takie czynniki skadowe marki jak bezporednio, warto, sportowy dynamizm, modzieczy duch i ekscytacja. Sowa “bezporednio” i „warto” mwi, e Suzuki oferuje produkty o rozsdnym stosunku ceny do wartoci. Okrelenia “sportowy dynamizm” i “modzieczy duch” odnosz si do wartoci emocjonalnych produktw. Natomiast “ekscytacja” wyraa najwaniejszy element wartoci marki, przekazywany przez Suzuki klientom we wszystkich produktach. Wrd nich “warto” (innymi sowy poziom satysfakcji klienta wyszy, ni wynikajcy z ceny produktu), jest nieodcznym atrybutem produktw Suzuki.
Mona postawi tez, e wszystkie obecnie oferowane samochody segmentu D ktrych zalet jest midzy innymi przystpno cenowa, s wybierane przez klientw, poniewa oferuj z jednej strony atrakcyjny poziom cenowy, a z drugiej satysfakcjonujce wyposaenie, dobre osigi, przestronn kabin czy inne zalety. Ale samochd Suzuki w segmencie D bdzie inny.
Suzuki zamierza w nim bowiem zawrze silny przekaz emocjonalny, jako sposb zapewnienia satysfakcji klienta na poziomie o wiele wyszym, ni wynikajcy z ceny. Innymi sowy Suzuki jest pierwszym producentem, ktry zdecydowa si na tak bezkompromisowe poczenie atrakcyjnej ceny i przekazu emocjonalnego w segmencie D.
Sportowy wizerunek wymaga, aby wymiary samochodu pasoway do wysokich osigw. Samochd segmentu D musi mie z jednej strony moliwie przestronn kabin, z drugiej nadwozie musi mie odpowiednio dynamiczn lini i sportowy styl. Stylici Suzuki bardzo dogbnie studiowali natur sportowego, penego emocji stylu samochodw segmentu D, by doj do przekonania, e design nowego samochodu powinien wyrnia si gracj i dynamizmem.
Poniewa motywem przewodnim trzeciej fazy globalnej strategii Suzuki jest nadanie marce wysokiego prestiu, stylizacja nadwozia powinna by dynamiczna, ale nie moe w zbyt dosowny i jednoznaczny sposb podkrela mocy i sportowego charakteru samochodu. Chodzi raczej o nadanie nadwoziu stylu o indywidualnym charakterze i ducha pasji.
Tym niemniej motyw sportowy, ktry Suzuki chce zawrze w samochodzie segmentu D znajdzie z pewnoci wyraz w dynamicznej stylizacji, ale i pewnej elegancji i dystynkcji, a nawet wykwintnoci. Sportowy i dynamiczny styl musi wspgra z odpowiednimi osigami, chocia tak naprawd najwaniejsze jest, jak produkt postrzegany jest przez potencjalnych klientw. Po dowiadczeniu z wersj Swift Sport, nadchodzi czas na segment D.
Suzuki wykorzystuje w Kizashi koncepcj napdu na 4 koa, technologi od lat rozwijan w firmie, aby zapewni doskona dynamik i prowadzenie. Warto te podkreli, e samochd bdzie charakteryzowa si najniszym poziomem emisji dwutlenku wgla (CO2) wrd wszystkich pojazdw segmentu D wyposaonych w napd na 4 koa.
Podstawowe dane techniczne Suzuki Kizashi:
Dugo cakowita: 4650 mm
Szeroko cakowita: 1950 mm
Wysoko cakowita: 1400 mm
Rozstaw osi: 2850 mm
Silnik: nowo zaprojektowany 2,0 l turbo diesel
Skrzynia biegw: sekwencyjna, 6-biegowa
Ukad napdowy: napd na 4 koa
Opony: 255/30R21
Koa: 21 cali, aluminiowe, 9-ramienne | | rdo: Suzuki Motor Poland
|
| |
| |
| | | | | z dnia
| | Waluta | Kurs | Zmiana | | | |
| 1 USD | | -4,469 | | | |
| 1 EUR | | -4,716 | | | |
| 1 GBP | | -5,352 | | | |
| 1 CHF | | -4,748 | |
| |
|
|